segunda-feira, 31 de dezembro de 2012

Haidy in Concert II

Definieer een roos
dat zal niet eenvoudig zijn,
een roos is veel meer dan alleen een bloem.
Het defineren van een persoon nog meer!...
Bedenk een persoon geboren uit muziek
die in zich de verzameling houd van kind-bloem
uiterst moeilijk,
maar toch
zal ik proberen om mijn vriendin Haidy te definieren
gebruik makend van deze elementen.
Misschien
kan ik het gevoel dat in mij opkomt vertalen.
Overweeg een kind:
Denk aan een kind
dat vele rode rozen lanceert in de ruimte,
denk aan deze rozen
veranderend in blauwe vlinders.
Deze vlinders kunnen hoog stijgen
maar kunnen niet door de wolken
omdat wanneer ze de wolken bereiken veranderen
in muzieknoten.
Klaar!
Een concert van de glimlach.
Rood-blauwe muziek van zij die liefhebben
Wolken die geschikt zijn om zoveel
muzikaliteit te houden,
maar plotseling barst een verlangen uit naar het kind
dat keek naar de hemel. Dat!...
Dat is Haidy,
deze gedachte van terugkeer naar de armen
van het kind.
***
Luzia Almeida
 
Haidy,
                                      minha Querida,
                                                                          FELIZ 2013!...
Muita luz na tua vida, saude, paz e sucesso.
***
Een uitstekend jaareinde voor mij en familie.
Eindig 2012 tussen vrienden en begin 2013 met hen.
God zij dank!
Aos meus queridos amigos
FELIZ 2013!...

Nenhum comentário:

Postar um comentário